<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
<channel>
<atom:link href="http://www.firooz.com/backend.php" rel="self" type="application/rss+xml" />
<title>گروه بهداشتي فيروز</title>

<link>http://www.firooz.com</link>

<description>گروه بهداشتي فيروز</description>

<lastBuildDate>Wed, 27 Jan 2010 12:42:46 +0330</lastBuildDate>

<language>fa-ir</language>
<item>
<title>چرا سیب سلا‌متی می‌آورد؟</title>
<link>http://www.firooz.com/article-70--0-0.html</link>
<guid>http://www.firooz.com/article-70--0-0.html</guid>
<pubDate>Wed, 27 Jan 2010 12:42:46 +0330</pubDate>
<description><![CDATA[ <p align="justify"><font size="2">محققان به تازگی دریافته&zwnj;اند كه ماده&zwnj;ای موسوم به &laquo;پكتین&raquo; در سیب، راز سلامت&zwnj;آفرینی این میوه خوش طعم است. </font></p>
<p align="justify"><font size="2">شرح این یافته كه در مجله علمی &laquo;بی.ام.سی میكروبیولوژی&raquo; منتشر شد، مبین آن است كه پكتین می&zwnj;تواند تعداد میكروب&zwnj;های مفید در دستگاه گوارش را افزایش دهد. </font></p> ]]></description>
</item>
<item>
<title>مصرف برخی موادغذایی توسط مادر باعث ...</title>
<link>http://www.firooz.com/article-69--0-0.html</link>
<guid>http://www.firooz.com/article-69--0-0.html</guid>
<pubDate>Wed, 20 Jan 2010 23:00:00 +0330</pubDate>
<description><![CDATA[ <p align="justify"><font size="2">مصرف برخی موادغذایی توسط مادر باعث تغییر طعم و بی&zwnj;میلی نوزاد به شیرمادر می&zwnj;شود</font></p>
<p align="justify"><font size="2">مصرف برخی موادغذایی مانند سیر، پیاز، كلم، شلغم، لوبیای سبز، حبوبات، ریواس و زردآلو توسط مادر شیرده ممكن است، باعث تغییر طعم و بوی شیر شود. </font></p>
<p align="justify"><font size="2">دكتر سید&zwnj;ضیاءالدین مظهری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: دل درد، نا آرامی و كولیت كه برخی از شیرخواران دچار آن می&zwnj;شوند، می&zwnj;تواند بر اثر غذایی كه مادر خورده است، به وجود آمده باشد. </font></p>
<p align="justify"><font size="2">همچنین بو و طعم موادغذایی وارد شده در شیر مادر ممكن است، شیرخوار را نسبت به خوردن شیر بی&zwnj;میل كند. </font></p> ]]></description>
</item>
<item>
<title>مصرف ماهی ، احتمال زایمان‌های زودرس را ...</title>
<link>http://www.firooz.com/article-68--0-0.html</link>
<guid>http://www.firooz.com/article-68--0-0.html</guid>
<pubDate>Wed, 20 Jan 2010 23:00:00 +0330</pubDate>
<description><![CDATA[ <p align="justify"><font size="2">مصرف ماهی ، احتمال زایمان&zwnj;های زودرس را كاهش می&zwnj;دهد</font></p>
<p align="justify"><font size="2">مصرف ماهی یك عامل موثر جهت كاهش احتمال زایمان زودرس و وزن كم نوزادان هنگام تولد است. </font></p>
<p align="justify"><font size="2">این مطالعه با هدف بررسی مصرف ماهی با اسید چرب امگا ۳ بر میزان كاهش زایمان زودرس و كم وزنی نوزادان هنگام تولد توسط زیبا تقی&zwnj;زاده از دانشكده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشكی تهران و جمعی از همكارانش انجام شد. </font></p>
<p align="justify"><font size="2">در این مطالعه، ۱۲۰۰ نفر كه دارای ویژگی&zwnj;های ورود به مطالعه بودند، از طریق نمونه&zwnj;گیری مبتنی بر هدف انتخاب و از هفته ۱۶ بارداری به طور آزادانه وارد مطالعه شدند. </font></p> ]]></description>
</item>
<item>
<title>مصرف عسل برای كودكان زیر۲ سال توصیه نمی‌شود</title>
<link>http://www.firooz.com/article-67--0-0.html</link>
<guid>http://www.firooz.com/article-67--0-0.html</guid>
<pubDate>Mon, 18 Jan 2010 23:00:00 +0330</pubDate>
<description><![CDATA[ <p align="justify"><font size="2">مصرف عسل نقش زیادی در سلامت پوست دارد، زیرا عسل از خاصیت ضد پیری برخوردار است. </font></p>
<p align="justify"><font size="2">سارا احمدی در گفت وگو عسل را مهمترین منبع مواد قندی دانست و اظهار کرد: این ماده مغذی دارای ۱۵ نوع قند است كه در هضم غذا نقش بسزایی دارد. </font></p>
<p align="justify"><font size="2">وی مهمترین خاصیت عسل را ضد میکروب بودن آن عنوان کرد و افزود: عسل حاوی آنتی بیوتیک، همچنین آنتی اکسیدان است كه مصرف آن در سلامتی قلب و عروق مؤثر است. </font></p> ]]></description>
</item>
<item>
<title>چند گزینه تغذیه‌ای برای خواب راحت‌تر</title>
<link>http://www.firooz.com/article-66--0-0.html</link>
<guid>http://www.firooz.com/article-66--0-0.html</guid>
<pubDate>Sun, 17 Jan 2010 23:00:00 +0330</pubDate>
<description><![CDATA[ <p align="justify"><font size="2">پژوهشگران می&zwnj;گویند؛ انتخاب نوع غذا در هنگام شب روی كیفیت خواب شما تاثیرگذار است و ممكن است كاری كند كه به راحتی به خواب روید یا باعث شوید كه نتوانید تا صبح خواب خوبی داشته باشید. </font></p>
<p align="justify"><font size="2">در این مقاله كه در روزنامه یواس ای تو دی به چاپ رسیده محققان چند نوع خوردنی را معرفی كردند كه در صورت مصرف آنها به هنگام شب می&zwnj;توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید. </font></p> ]]></description>
</item>
<item>
<title>آزمایش تشخیص خرخر خطرناک</title>
<link>http://www.firooz.com/article-65--0-0.html</link>
<guid>http://www.firooz.com/article-65--0-0.html</guid>
<pubDate>Sun, 17 Jan 2010 08:09:24 +0330</pubDate>
<description><![CDATA[ <p align="justify"><font size="2">محققان دانشگاه شیکاگو در امریکا می گویند ممکن است بتوان با انجام آزمایشی ساده از ادرار افراد تشخیص داد خرخر کردن کدام یک خطرناک و کدام یک بی خطر است. </font></p>
<p align="justify"><font size="2">آنها به بررسی ۹۰ کودک پرداختند که به خاطر مشکل تنفس حین خواب به درمانگاهی در شهر شیکاگو مراجعه کرده بودند. </font></p> ]]></description>
</item>
<item>
<title>خواب شبانه کمتر از ۸ ساعت برای کودکان ممنوع!</title>
<link>http://www.firooz.com/article-64--0-0.html</link>
<guid>http://www.firooz.com/article-64--0-0.html</guid>
<pubDate>Sun, 17 Jan 2010 08:08:18 +0330</pubDate>
<description><![CDATA[ <p align="justify"><font size="2">کودکانی که شب ها کمتر از ۸ ساعت می خوابند، قند خون بالاتری دارند که ممکن است پیش زمینه ابتلا به بیماری دیابت (مرض قند) باشد. </font></p>
<p align="justify"><font size="2">به دکتر یو، یکی از محققان دانشگاه علوم شانگهای معتقد است این خطر، نوجوانان چاق را بیشتر از سایر هم سالانشان تهدید می کند. </font></p> ]]></description>
</item>
<item>
<title>مادران باردار آنتی‌بیوتیك مصرف نكنند</title>
<link>http://www.firooz.com/article-63--0-0.html</link>
<guid>http://www.firooz.com/article-63--0-0.html</guid>
<pubDate>Sun, 17 Jan 2010 08:07:20 +0330</pubDate>
<description><![CDATA[ <p align="justify"><font size="2">آنتی&zwnj;بیوتیك&zwnj;ها نظیر سولفونامیدها و نیتروفورانتویین، بروز نقص مادرزادی جنین را افزایش می&zwnj;دهند. </font></p>
<p align="justify"><font size="2">دكتر اكبر كوشانفر استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در گفتگو گفت: تحقیقات نشان می&zwnj;دهد؛ مصرف برخی آنتی&zwnj;بیوتیك&zwnj;ها كه برای درمان عفونت&zwnj;های ادراری در دوران بارداری استفاده می&zwnj;شود، بروز چندین نوع نقص مادرزادی را در جنین افزایش می&zwnj;دهد. </font></p> ]]></description>
</item>
<item>
<title>كاهش ۸۵ درصدی درد زایمان</title>
<link>http://www.firooz.com/article-62--0-0.html</link>
<guid>http://www.firooz.com/article-62--0-0.html</guid>
<pubDate>Wed, 30 Dec 2009 23:00:00 +0330</pubDate>
<description><![CDATA[ <p align="justify"><font size="2">زایمان با روش هیپنوتیزم تنها همراه با ۱۵ تا ۲۰ درصد احساس درد است و ۸۵ درصد با این روش علمی قابل کنترل است. </font></p>
<p align="justify"><font size="2">استاد &laquo;حسین الماسیان&raquo; دیروز در گفت و گو تاکید کرد: زایمان با هیپنوتیزم کاملا بی درد نیست و درد اندک مادر با استفاده از روش هیپنوتیزم درد زایمان برای مادر قابل تحمل می شود. </font></p>
<p align="justify"><font size="2">به گفته الماسیان، با روش هیپنوتیزم می توان در درمان بیماریهای روان تنی را درمان کرد. </font></p> ]]></description>
</item>
<item>
<title>آمپول ضد بارداری استخوان‌ها را سست می‌كند</title>
<link>http://www.firooz.com/article-61--0-0.html</link>
<guid>http://www.firooz.com/article-61--0-0.html</guid>
<pubDate>Wed, 30 Dec 2009 23:00:00 +0330</pubDate>
<description><![CDATA[ <p align="justify"><font size="2">محققان هشدار دادند آمپول كنترل بارداری كه به زنان تزریق می&zwnj;شود به میزان قابل توجهی از میزان تراكم استخوان&zwnj;ها می&zwnj;كاهد و سبب سستی این بافت می&zwnj;شود. </font></p>
<p align="justify"><font size="2">بررسی&zwnj;ها نشان می&zwnj;دهد كه تقریبا نیمی از زنان آمپول DMPA را كه به آمپول كنترل باروری معروف است تزریق می&zwnj;كنند. </font></p>
<p align="justify"><font size="2">این در حالی است كه محققان اخیرا هشدار دادند این آمپول ظرف دو سال از تراكم املاح معدنی بافت استخوانی در ناحیه لگن و بخش تحتانی ستون فقرات به میزان قابل ملاحظه&zwnj;ای می&zwnj;كاهد. </font></p> ]]></description>
</item>
</channel>
</rss>
